Radovi na Moravskom koridoru na 24 lokacije – uključeni i zemljani radovi

Završetak prve deonice Moravskog koridora, duge 28 kilometara, od Pojata do Kruševca, planiran je narednog proleća, a radovi uključuju i zemljane radove. Sredinom maja očekuje se početak radova na putu od Kraljeva do Čačka. Sa povećanjem obima radova raste i potražnja za kvalifikovanim radnicima.

Duž budućeg auto-puta radi se na 24 lokacije. Gradi se osam mostova, menja rečni tok Morave, izvode zemljani radovi. Izazovi su brojni. Od eksproprijacije, preko pandemije koja je usporila poslove i dolazak više stotina radnika iz Indije.

“Posebno je zahtevan prolazak Moravskog koridora kroz sektore 3 i 1, zbog izmeštanja komunalnih instalacija – gasovoda, vodovoda, struje i postavljanja optičkih, telekomunikacionih kablova duž trase auto puta. Izazov je veliki jer se radi u naseljenim mestima i na tome je angažovano mnogo ljudi”, naveo je menadžer projekta u “Behtel Enki” Viknajson Tevendran.

Od oko 1.000 radnika koje je konzorcijum “Behtel Enka” angažovao na izgradnji koridora, dve trećine su domaći. Do septembra se očekuje prijem još 1.400.

“Potrebni su nam kvalifikovani građevinski radnici, rukovaoci teškim mašinama, dobre zanatlije, tehničari raznih profila, ali i čuvari skladišta, kuvari, domari – osoblje koje će brinuti za radnički kamp. Zainteresovani prijave mogu preuzeti u Nacionalnoj službi za zapošljavanje, mesnim zajednicama, a uskoro i na našoj veb strani”, istakao je Don Riči, šef službe za ljudske resurse.

Nadomak Kruševca, na površini od 23 hektara nalazi se kamp sa oko 60 objekata. Kancelarije, projektni biroi, laboratorija, ambulanta, kuhinja, spavaonice, prostor za odmor i rekreaciju.

“Radi se na tome da boravak radnika u kampu bude što bolji i udobniji. Tako imamo stolove za stoni tenis, sto za bilijar. U planu je izgradnja košarkaškog terena i terena za mali fudbal, teretane kao i terena za tenis”, rekao je Nenad Marinković iz odeljenja za odnose s javnošću “Behtel Enke”.

U kampu koji može da primi više od 1.400 ljudi, trenutno je oko 300 radnika sa svih kontinenata, simbolično povezujući Moravski koridor sa svetom i pre završetka auto-puta.

Izvor: RTS

Foto: Pixabay.com

%d bloggers like this: